فروش بلیط هواپیما در کرج و بلیط قطار در کرج , رزرو تور کیش و تور استانبول و تور مشهد از کرج – ظفرسیر امیرکبیر

قوانین عجیب و غریب در کیش که باید بدانید

جالب است بدانید که جزیره زیبای کیش از قوانین عجیب و در عین حال واقعی برخوردار است. به همین دلیل توصیه میکنیم که قبل از سفر به این منطقه، آشنایی کامل با قوانین آن به دست آورید. یکی از مقاصد توریستی مهم در جنوب کشورمان، جزیره کیش است که سالانه، مسافران و توریست‌های بسیاری برای تفریح و گردش به آن سفر می‌کنند. به همین دلیل مسئولان این جزیره برای اینکه بتواند به عنوان برترین مقصد توریستی جایگاه خود را حفظ نماید، قوانین و مقررات خاصی را وضع کرده اند. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با چند مورد از قوانین عجیب و غریب آن آشنا کنیم‌.

قوانین عجیب و غریب در کیش

قوانین عجیب و غریب در کیش

آشنایی با قوانین عجیب و غریب کیش

میدانید که هر کشور از قوانین خاصی برخوردار است و تمامی شهروندان و مسافران بایستی آنها را رعایت کنند. در کشور ما نیز قوانین مشخصی برای رانندگی، خرید و فروش، اقامتگاه‌ها و… وضع شده است. ولی در جزیره کیش علاوه بر قوانین کلی، قوانین عجیب و متفاوت بسیاری وجود دارد که اطلاع از آنها برای هر مسافری ضروری است. در ادامه چند مورد از قوانین عجیب کیش را بیان می‌کنیم.

ممنوع بودن شنا در سواحل عمومی جزیره

به دلیل توریستی بودن جزیره کیش و سفر تعداد بالایی از گردشگران داخلی و خارجی به آن، احترام به حریم خصوصی افراد اهمیت بالایی دارد؛ بنابراین در سواحلی که برای استفاده عموم است مانند اسکله‌ها، پارک‌های ساحلی و… شنا کردن ممنوع می‌باشد. افرادی که قصد شنا در آب دریا را دارند، میتوانند از پلاژ مخصوص بانوان و آقایان استفاده کنند. همچنین سواحلی که خلوت بوده و عموم افراد در آن وجود ندارد، گزینه دیگری برای شنا در جزیره کیش به شمار می‌رود.

جریمه شدن رانندگی با ماشین کثیف

از دیگر قوانین عجیب و غریب در کیش، جریمه شدن در صورت رانندگی با ماشین کثیف است؛ زیرا جزو یکی از جزایر لوکس و پاک می‌باشد و رانندگی با ماشین کثیف سبب از بین بردن ظاهر زیبای جزیره می‌شود. لازم به ذکر است که در این منطقه، تمامی ماشین‌ها لوکس هستند و در صورت کرایه کردن آنها، شما موظف به تمیز نگه داشتن ماشین می‌باشید.

ممنوع بودن بوق زدن در جزیره

از دیگر قوانین جالب جزیره کیش، ممنوعیت بوق زدن است‌. این موضوع مختص منطقه خاصی از جزیره نمی‌باشد و شما در تمامی مناطق آن، اجازه بوق زدن ندارید. همچنین استفاده از راهنما هنگام پیچیدن و دور زدن در میدان، الزامی است. پس اگر فردی بدون زدن راهنما اقدام به دور زدن کند، جریمه خواهد شد.

ممنوع بودن چادر زدن در کیش

مسافران در هیچ نقطه‌ای از جزیره، نمیتوانند چادر بزنند و جزو یکی از قوانین مهم کیش به شمار می‌رود. البته مدت زمان معینی برای اسکان مسافران با چادر نظر گرفته شده است که مختص مکان‌های مشخصی می‌باشد. بنابراین مسافران تنها در این مناطق، اجازه چادر زدن دارند.

حداکثر سرعت مجاز در کیش ۶۰ کیلومتر است.

جزیره کیش در مورد حداکثر سرعت مجاز نیز اقدام به وضع قانون کرده است. بدین ترتیب که در جاده‌های اصلی حداکثر سرعت مجاز ۶۰ کیلومتر و در جاده‌های فرعی ۸۰ کیلومتر است. تمامی بلوارها و جاده‌های این منطقه، مجهز به دوربین کنترل سرعت هستند‌. اگر شما با خودروی کرایه‌ای بیش از سرعت مجاز در این جزیره رانندگی کنید، از شرکت مربوطه با شما تماس می‌گیرند.

ممنوع بودن دنده عقب در جزیره کیش

از دیگر قوانین عجیب در کیش، ممنوعیت دنده عقب در این منطقه است‌. در صورتیکه راننده‌ای این کار را انجام دهد، جریمه سنگینی را باید بپردازد. این قانون مختص مسافران نبوده و تمامی افراد ملزم به رعایت آن هستند.

ممنوعیت بیرون انداختن زباله از داخل ماشین

یکی دیگر از قوانین بسیار خوب کیش، ممنوع بودن پرتاب زباله از داخل ماشین به بیرون است. بیرون انداختن زباله به بیرون، جزو اعمال خلاف قانون محسوب می‌شود و در صورت انجام دادن، بایستی جریمه سنگینی پرداخت. البته این قانون مختص جزیره کیش نمی‌باشد و در حال حاضر در بسیاری از کشورها اجرا می‌شود. شهروندان و مسافران نیز باید آن را رعایت کنند.

استفاده از آب معدنی در جزیره کیش

جالب است بدانید که در هیچ نقطه جزیره کیش، آب آشامیدنی وجود ندارد و تنها راه نوشیدن آب، تهیه آب معدنی است. به همین دلیل توصیه می کنیم که قبل از خروج از هتل، آب کافی تهیه کنید و همراه خود ببرید. زیرا در این جزیره امکان استفاده از شیرهای آب موجود در پارک‌ها برای نوشیدن وجود ندارد.

قوانین حجاب در کیش

برخی از افراد تصور می‌کنند که منطقه آزاد بودن کیش، امکان تردد در سطح شهر با هر پوششی را می‌دهد. درحالیکه این تصور کاملا اشتباه است و بانوان موظف به پوشیدن لباس‌هایی که تمامی بدن آنها را پوشش دهد، می‌باشند. در صورت عدم رعایت این قانون توسط بانوان، مقامات قضایی دستور دستگیری آنها را صادر می‌کنند.

فعالیت پاساژها در بازه زمانی مشخص

در جزیره کیش فعالیت پاساژها به صورت یکسره نبوده و بازه زمانی خاصی برای فعالیت آنها وجود دارد. بدین ترتیب که فعالیت پاساژها از ۱۰ صبح شروع می‌شود و تا ۲ بعد از ظهر ادامه می‌یابد. سپس تعطیل می‌شوند و از ۵ بعد از ظهر تا ۱۰ شب فعالیت می‌کنند.

دربستی بودن تاکسی‌های سفید

اگر در سفر به جزیره کیش ماشینی را کرایه نکرده‌اید، باید از تاکسی برای رفت و آمد استفاده کنید. نرخ تاکسی‌ها در این جزیره ثابت است و از قیمت مشخصی برخوردار هستند. تنها تاکسی‌های سفید دربستی به شمار می‌روند و کرایه آنها براساس مسیر شما تعیین می‌شود.

نکات مهم برای سفر به کیش

بهتر است که قبل از سفر به کیش، چند نکته مهم را به خاطر بسپارید تا بتوانید سفر بینظیری را تجربه کنید:

  • احترام به حریم خصوصی دیگران: به حریم خصوصی سایر شهروندان و مسافران احترام بگذارید تا متقابلا دیگران نیز به شما احترام بگذارند.
  • مرتکب نشدن اعمال مجرمانه: در رعایت قوانین جزیره کیش کوشا باشید تا دچار مشکلی در زمان سفر نشوید‌.
  • برای خارج کردن کالا بالاتر از میزان ۸۰ دلار ارز، بایستی هزینه گمرک را پرداخت نمایید.

نتیجه‌گیری

جزیره کیش یکی از جزایر زیبا و دیدنی ایران است که قوانین سخت‌گیرانه آن سبب ایجاد ظاهر زیبا و تمیز این منطقه شده است. در حال حاضر یکی از قانون‌مندترین شهرهای ایران، کیش است که قوانین راهنمایی رانندگی، گردشگری و گمرکی خاص دارد. در عین حال نیز پیچیدگی خاصی نداشته و با رعایت آنها دچار مشکل نخواهید شد. به همین دلیل در هنگام رزرو تور کیش، اطلاعات کافی در زمینه مقررات و قوانین آن به دست آورید تا بتوانید سفر لذت‌بخش و خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

  • اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی :