فروش بلیط هواپیما در کرج و بلیط قطار در کرج , رزرو تور کیش و تور استانبول و تور مشهد از کرج – ظفرسیر امیرکبیر

چرا باید به استانبول سفر کنیم؟

استانبول، به عنوان یکی از بهترین، زیباترین و مهم‌ترین شهرهای ترکیه است که به واسطه قرارگیری در میان دو قاره آسیا و اروپا می‌توان ترکیب فرهنگی منحصر به فردی از شرق به غرب را شاهد بود. این شهر منحصربه‌فرد که طبیعت زیبا و فضای جذابش بسیار قابل تحسین است، نماد زندگی شهری پویا و مدرن است. استانبول دارای بافتی چندفرهنگی و فضایی پر جنب و جوش است که گذشته و آینده تاریخی یک کشور را در یک شهر به تصویر می‌کشد.

چرا باید به استانبول سفر کنیم؟

چرا باید به استانبول سفر کنیم

چرا باید به استانبول سفر کنیم؟

دلایل متنوع و زیادی برای بازدید از شهر استانبول وجود دارد که ما تنها به ذکر چند مورد از مهمترین آنها بسنده می‌کنیم:

استانبول،  شهر چهار امپراتوری

یکی از چندین دلیل مهم برای سفر به استانبول، بازدید از مناظر تاریخی این شهر است. استانبول، پایتخت چهار امپراتوری بزرگ مانند امپراتوری روم، امپراتوری بیزانس، امپراتوری لاتین و امپراتوری عثمانی است که هر کدام دارای تاریخی غنی می‌باشند و این بدان معناست که تاریخ استانبول به بیش از 2600 سال قبل باز می‌گردد. در این شهر جذاب شما می‌توانید هزاران سال تاریخ را با سازه‌هایی مانند ایاصوفیه یا آب انبار باسیلیکا از نظر بگذرانید. در کنار این آثار قدیمی و تاریخی آسمان‌خراش‌های مدرن نیز در سرتاسر شهر یافت می‌شوند که نگاهی اجمالی به توسعه مدرن استانبول دارند.

استانبول، بهشتی برای عاشقان خرید

استانبول مکانی عالی برای کسانی است که از خرید کردن لذت می‌برند. این شهر گزینه‌های خرید متنوعی برای افراد با سلیقه‌های مختلف دارد، از خرید ادویه‌جات یا سوغاتی‌های مخصوص ترکیه گرفته تا خرید لباس و منسوجات در این شهر زیبا امکانپذیر است. از جمله مکان‌های عالی برای خرید در استانبول می‌توان موارد زیر را نام برد:

بازار بزرگ استانبول: این بازار وسیع در قلب استانبول واقع شده و صدها مغازه را در خود جای داده است که می‌توانید هر چیزی از منسوجات گرفته تا جواهرات و ادویه‌جات را در آنها پیدا کنید.

مرکز خرید Cevahir: شما می‌توانید جدیدترین محصولات مد و زیبایی و همچنین بوتیک‌های طراحان را در این مرکز خرید پیدا کنید، این مرکز دارای مراکز تفریحی، رستوران‌ها و سالن سینما نیز می‌باشد.

بازار کادیکوی: افراد علاقه مند به کالاهای اصیل ترکی، از ظروف آشپزخانه و هدایای دست ساز گرفته تا محصولات تازه و عتیقه جات، می‌توانند از این بازار دیدن نموده و محصولات با قیمت مناسب خریداری نمایند.

غذاهای سنتی خوشمزه ترکیه

استانبول به خاطر غذاهای لذیذ و متنوع خود که ترکیبی از عناصر غذاهای ترکی، یونانی، خاورمیانه و بالکان است، مشهور است. در استانبول می‌توانید بهترین غذاهای ترکی از جمله انواع کباب‌ها و باقلوا را پیدا کنید که طعم‌های بسیار لذیذی دارند.

برخورداری از مساجد  و آثار باستانی زیبا

از لحظه ورود به استانبول، هویت قوی مسلمان آن را با بیش از 3000 مسجد و اقامه پنج اذان در روز احساس خواهید کرد. هنر اسلامی خیره‌کننده‌ از کاشی‌های سرامیکی و موزاییک‌های زیبا گرفته تا نقوش هندسی و گنبدهای سر به فلک کشیده که برای ما ایرانی‌ها نیز بسیار آشنا و مورد پسند است در این مکان‌ها یافت می‌شود  که بسیار چشم نواز است..یکی از مسجدهای دیدی این شهر مسجد Ortaköy است، نام رسمی این مسجد، مسجد بزرگ شاهنشاهی سلطان عبدالمجید است که در محله بشیکتاش واقع شده است.

مسجد سلیمانیه یکی دیگر از مسجدهای معروف این شهر است که به دستور سلیمانیه ساخته شده و از مسجدهای عثمانی است. محوطه این مکان دیدنی شامل مقبره‌های سلیمان و همسرش حرم سلطان است که دارای محوطه عالی با طراحی داخلی بسیار زیبا است. این مسجد برای نزدیک به 500 سال، تا سال 2019 که مسجد چاملیجا ساخته شد، بزرگترین مسجد شهر به حساب می‌آمد.

از دیگر بناهای تاریخی استانبول می‌توان ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و مسجد آبی را نام برد که هر کدام گواهی بر میراث فرهنگی غنی شهر هستند و نگاهی اجمالی به تاریخ و سنت‌های فرهنگی غنی شهر دارند.

زیبایی طبیعی شهر

استانبول با زیبایی‌های طبیعی زیادی احاطه شده است، تنگه بسفر، دریای سیاه و دریای مرمره زیبایی شگفت‌انگیزی به این شهر بخشیده‌اند. شما عزیزان می‌توانید با قایق در امتداد تنگه سفر کنید، از جزایر مجاور دیدن کنید یا در سواحل متعدد شهر به قدم زنی یا ریکس کردن بپردازید.

مهمان نوازی ترکی

مردم ترکیه به مهمان نوازی معروف هستند چرا که برای پذیرایی از میهمان خود به بهترین نحو از هیچ کاری دریغ نکرده و تمام تلاش و دقت خود را به کار می‌گیرند تا رضایت فرد بازدید کننده را جلب کنند، و این خود از دیگر ویژگی‌های مثبتی است که افراد از فرهنگ‌های دیگر را به بازدید از این شهر زیبا تشویق می‌کند.

در پایان اینکه استانبول شهری زیبا با فضاهایی بسیار متنوع است که گویی 20 شهر در یک شهر ادغام شده‌اند. این کلان شهر با جمعیت 15 میلیونی با برخورداری از فضاهای متنوع از بازارها و مجتمع‌های تجاری شیک گرفته تا طبیعت زیبا و غذاهای متنوع مورد علاقه افراد با سلایق مختلف است و افراد را ترغیب به سفر به این شهر دیدنی برای ثبت خاطرات شیرین می‌نماید. چنانچه شما نیز قصد سفر کشور ترکیه را داشته باشید آژانس ظفر سیر آماده است تا با رزرو بلیت هواپیما و عرضه تورهای مختلف خارجی سفری با آرامش همراه با لذت را برای شما به ارمغان بیاورد.

  • اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی :