فروش بلیط هواپیما در کرج و بلیط قطار در کرج , رزرو تور کیش و تور استانبول و تور مشهد از کرج – ظفرسیر امیرکبیر

مراکز تفریحی کیش را بشناسید

جزیرۀ کیش دارای مکان‌های گردشگری و تاریخی زیادی است که آن را تبدیل به یک مکان بسیار مناسب برای سپری کردن تعطیلات می‌کند. اما برای مسافرت به هر شهر یا جزیره‌ای نیاز دارید تا مکان‌های تفریحی آن منطقه را به خوبی بشناسید. برای اینکه مراکز تفریحی کیش را بشناسید، کافی است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مراکز تفریحی کیش

مراکز تفریحی کیش

کدام مرکز تفریحی کیش را انتخاب کنیم؟

برای آن که بتوانید یک مرکز تفریحی مناسب را در این جزیره زیبا انتخاب کنید، کافی است مراکز تفریحی کیش را بشناسید و از بین آن‌ها مناسب‌ترین را انتخاب کنید که ما در این امر به  شما کمک خواهیم کرد.

 

بهترین تور کیش را با ظفرسیر امیرکبیر تجربه کنید. جهت اطلاع از قیمت و رزرو تور کیش همین حالا با ما تماس بگیرید.

کشتی یونانی

از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیش همین کشتی یونانی به گل نشته در ساحل است. این کشتی که توسط انگلیسی‌ها ساخته شده و به یونانی‌ها تعلق داشته است، در مرداد سال 1345 در ساحل جزیرۀ کیش به گل نشست و از آن پس تبدیل به یک جاذبۀ گردشگری در این جزیره شد.

دره پرتغالی ها

این دره به علت آن که زمانی سکونت‌گاه پرتغالی‌ها بوده است با این نام معروف شده است. در این منطقه درخت کهنسالی قرار گرفته است که عمر آن حدود 600 سال تخمین زده شده است. محلی‌ها آن درخت را خوش ‌یمن دانسته و برای برآورده شدن آرزوهایشان پارچه‌هایی را به آن درخت گره می‌زنند.

قلعه جنی

این قلعه در نزدیکی کشتی یونانی قرار گرفته است و در گذشته ژاندارمری بوده است، اما به علت فوت چهار سرباز که هیچگاه علت آن کشف نشده است، دیگر هیچ فردی حاضر به خدمت در آن قلعه نشده و علت نام گذاری آن هم به علت همین شایعاتی است که حول کشته شدن آن چهار سرباز ساخته شده است.

پایاب

پایاب یکی از مکان‌های تاریخی این جزیره است که برای بازدید کردن از آن باید بلیط تهیه کنید، پایاب که دربردارندۀ دو کلمۀ پای و آب است به معنا مکانی است که در کنار چاه یا قنات قرار گرفته و از طریق چند پله امکان دسترسی به آن‌ها را فراهم آورده است. این مکان قدمتی 2000 ساله داشته و در آن مکان‌هایی مانند رستوران و چایخانه نیز ساخته شده است تا گردشگران از آن‌ها بهره ببرند.

روستای باغو

جنوب غربی جزیره روستایی وجود دارد که بافت تاریخی خود را حفظ کرده است. اگر زمان کافی دارید حتماً سری به این روستا بزنید. در این روستا یک مسجد که سال ساخت آن به 981 هجری قمری برمی‌گردد، وجود دارد . همچنین پارک دلیران با درختان کمیاب در این روستا واقع شده است.

موزه خلیج فارس

این مجموعۀ هنری با مساحت 3620 متر مربع دارای 5 گالری است که گردشگران می‌توانند از آن بازدید کنند. بازدید از این موزه رایگان است.

پارک آبی کیش

این پارک آبی که توسط معماران کانادایی ساخته شده است یکی از مدرن‌ترین پارک‌های آبی روباز ایران و خاورمیانه به حساب می‌آید. جالب است بدانید در اطراف این پارک آبی هیچ ساختمان بلندی وجود نداشته و هیچ هواپیمایی حق پرواز ندارد. این پارک آبی همه روزه به جز یکشنبه‌ها پذیرای خانم‌ها و آقایان در سانس‌های جداگانه است.

باغ پرندگان

برای آن که مراکز تفریحی کیش را بشناسید، باغ پرندگان این جزیره را از قلم نیاندازید. این مرکز تفریحی با مساحت 100 هکتار در سال 80 شروع به کار کرد. در باغ پرندگان حداقل 50 گونه پرنده زندگی می‌کنند که اگر شما به حیوانات به خصوص پرنده‌ها علاقه مند باشید، می‌توانید اوقات خوشی را در آن جا سپری کنید.

شهر باستانی کیش

اگرچه این روزها جزیرۀ کیش را به عنوان مدرن‌ترین جزیرۀ ایران می‌شناسند اما تمدن این جزیره به سال‌ها قبل بازمی‌گردد.شهر باستانی که قدمتی 1000 سال دارد یکی از مناطقی است که نشان می‌دهد این جزیره از هزران سال پیش سکونت‌گاه مردمان بوده است.

آب انبار دوقلو کیش

این مکان به علت وجود دو گنبد در کنار هم با این نام مشهور شده است. از این مکان برای نگه داری و خنک نگه داشتن آب استفاده می‌کردند.

کلام پایانی

همان طور که گفته شد برای آن که یک سفر برنامه ریزی شده به جزیرۀ کیش داشته باشید کافی است مراکز تفریحی کیش را بشناسید و برنامۀ سفر خود را باتوجه به آن‌ها تنظیم کنید. پارک آبی، باغ پرندگان، مکان‌های تاریخی مانند روستای باغو، کشتی یونانی و غیره نشان می‌دهد که جزیرۀ کیش می‌تواند پذیرای تمام گردشگران با هر سلیقه‌ و سنی باشد.

  • اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی :