فروش بلیط هواپیما در کرج و بلیط قطار در کرج , رزرو تور کیش و تور استانبول و تور مشهد از کرج – ظفرسیر امیرکبیر

اسرار سر به مهر قلعه جنی کیش

یکی از مکان‌های دیدنی و رازآلود کیش، قلعه جنی کیش است که داستان‌های بسیاری از آن نقل می‌شود. چنانچه شما جزو افرادی هستید که به هیجان بالا و داستان‌های ترسناک علاقه دارید، پیشنهاد میکنیم که مطالعه این مقاله را از دست ندهید. شما ممکن است که قلعه جنی کیش را بشناسید یا هیچ اطلاعی در این زمینه نداشته باشید. اما اگر تاکنون نام آن نیز به گوشتان نخورده است، با ما گشتی در قلعه جنی کیش بزنید.

اسرار سر به مهر قلعه جنی کیش

اسرار سر به مهر قلعه جنی کیش

معرفی قلعه جنی کیش

یکی از جاهای ترسناک و هیجان انگیز جزیره کیش، قلعه جنی آن است که افسانه‌های زیادی در مورد آن وجود دارد. البته براساس باور و عقیده بسیاری از افراد، این افسانه‌ها از واقعیت سرچشمه گرفته‌اند. در زمان‌های گذشته از قلعه جنی کیش به عنوان پاسگاه هنگ مرزی استفاده می‌شد. در جزیره کیش، قلعه‌ای متروکه و کوچک در نزدیکی کشتی یونانی قرار دارد که افسانه‌های بسیاری را در دل خود جای داده است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که در سفر به کیش، بازدید از این مکان را از دست ندهید. ولی رفتن به قلعه جنی کیش در هنگام شب به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا با رعب و خوف بسیاری همراه است و هیچ کدام از مردمان محلی شما را در این بازدید همراهی نخواهند کرد. به عقیده محلیان این منطقه، جن‌ها این قلعه مخوف را تسخیر کرده‌اند. همچنین افسانه‌های قلعه جنی کیش، سبب مسدود کردن درب‌های ورودی قلعه با بلوک شده است که تنها با فاصله باریک میان آنها، می‌توان به ساختمان وارد شد.

قلعه جنی کیش با تاریخچه‌ای نامعلوم

اطلاعات درست و دقیقی در زمینه قدمت و تاریخچه قلعه جنی کیش وجود ندارد ولی آن را به پرتغالی‌ها نسبت می‌دهند. زمانیکه جنوب کشورمان توسط پرتغالی‌ها اشغال شد به ساختن قلعه‌هایی برای حفاظت از منطقه اقدام کردند. ممکن است که قلعه جنی نیز یکی از آنها باشد. درصورتیکه به ماجراجویی علاقه دارید، بازدید از این قلعه مرموز را در اولویت‌های خودتان قرار بدهید.

داستان‌های مربوط به قلعه جنی کیش

بومیان جزیره کیش، به بیان افسانه و داستان‌های بسیاری از این بنا می‌پردازند و معتقد به تسخیر قلعه توسط اجنه می‌باشند. در گذشته این ساختمان متروکه پاسگاه مرزی ژاندارمری کیش بود ولی افسانه‌های خوفناک ذکر شده درباره آن، سبب تبدیل این مکان به یکی از اماکن ترسناک و هیجان‌انگیز شده است. در ادامه چند مورد از داستان‌های مربوط به قلعه جنی کیش را بیان میکنیم.

 

حضور جن در قلعه

اواسط دهه ۴۰ هجری شمسی گزارش‌های بسیاری در مورد مشاهده جن در این پاسگاه مطرح می‌شد. کارکنان پاسگاه و سربازان می‌گفتند که اجنه این مکان را تسخیر کرده‌اند. صدای همهمه و خش‌خش برگ‌ها در اطراف قلعه سبب مطرح کردن چنین ادعایی شده بود و سعی در ترک پاسگاه داشتند.

چهار سرباز مرده و بهت زده در قلعه

از دیگر افسانه‌های معروف قلعه جنی کیش، چهار سربازی است که در پاسگاه کشیک می‌دادند. صبح یکی از روزهایی که نوبت تعویض شیفت نگهبانی بود، آنها را با بدن بی‌جان، سرد و سیاه، چشمان بهت زده و صورت کبود پیدا کردند. پس از این ماجرا، پاسگاه ژاندارمری به سرعت تخلیه شد. یکی از داستان‌های مرموز و حل نشده تا کنون، داستان مرگ این چهار سرباز است.

عروسی جنیان در قلعه

یکی از رانندگان تاکسی، مسافری را برای بازدید از کشتی یونانی سوار می‌کند. پس از رساندن مسافر به مقصد، به دلیل قرارگرفتن کشتی یونانی در نزدیکی قلعه، راننده در زمان انتظار برای بازگشت مسافرش به قلعه جنی می‌رود. نزدیک غروب و پس از رسیدن به قلعه، عده‌ای را در مراسم عروسی با لباس‌های سفید و بلند مشاهده می‌کند که سم داشتند. او با دلهره ماشین خود را خاموش میکند و منتظر تمام شدن عروسی میماند. پس از آن به شهر بازمیگردد و به تعریف ماجرا برای مردم می‌پردازد.

سخن پایانی

قلعه جنی کیش در استان هرمزگان قرار دارد و یکی از مکان‌های دیدنی و حوفناک جزیره کیش به شمار می‌رود. داستان‌های بسیاری در مورد این جاذبه تاریخی گفته شده است که به عقیده مردم محلی، این افسانه‌ها ریشه در واقعیت دارند. یکی از دلایلی که سبب تخلیه این قلعه و عدم استفاده از آن شد، گزارش‌های مکرر درمورد مشاهده جن و مرگ مشکوک چهار سرباز در آن بود‌. به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به کیش، بازدید از این مکان تاریخی را فراموش نکنید.

شما عزیزان می توانید جهت بازدید از این مکان اقدام به رزرو تور کیش از آژانس ظفرسیر امیرکبیر نمایید با بهترین قیمت در ارائه تور کیش

  • اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی :