فروش بلیط هواپیما در کرج و بلیط قطار در کرج , رزرو تور کیش و تور استانبول و تور مشهد از کرج – ظفرسیر امیرکبیر

از کیش چه چیزی به عنوان سوغاتی بخریم؟

جزیره کیش علاوه بر مراکز دیدنی و تفریحات فوق العاده، از سوغات خوراکی و غیر خوراکی مختلفی برخوردار است. اغلب مسافران و گردشگران نیز در هنگام سفر به این منطقه، به خرید آنها اقدام می‌کنند. اگر شما نیز قصد سفر به جزیره کیش و اطلاع از سوغات آن را دارید، در ادامه همراه ما باشید.

از کیش چه چیزی به عنوان سوغاتی بخریم

از کیش چه چیزی به عنوان سوغاتی بخریم

همراهان عزیز ظفرسیر امیرکبیر جهت اطلاع از قیمت تور کیش و  رزرو تور کیش همین حالا با ما تماس بگیرید.

قیمت تضمین شده تور کیش را از ما بخواهید

معرفی چند نمونه از سوغات پرطرفدار کیش

محصولات مختلفی در جزیره کیش وجود دارند که به سوغات این منطقه معروف می‌باشند. این محصولات در انواع مختلف خوراکی، زینتی، پوشیدنی و… تقسیم‌بندی شده و با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسند. در ادامه چند مورد از سوغات‌های محبوب کیش را معرفی می‌کنیم تا پس از سفر به این جزیره، به دنبال پاسخ برای اینکه از کیش چه چیزی به عنوان سوغاتی بخریم، نباشید.

خرما، سوغات محبوب کیش

کیش در منطقه گرمسیری قرار دارد و آب و هوای آن برای کشت انواع خرما و مرکبات مناسب است. به همین دلیل، کشت و پرورش انواع خرما با کیفیت بالا در این جزیره صورت می‌گیرد. تنوع و کیفیت فوق‌العاده خرمای کیش، موجب شده است تا این محصول در لیست سوغات این منطقه قرار بگیرد و همیشه رضایت مسافران را به خود جلب کند. همچنین چیپس خرما، شیره خرما، عسل خرما و… نیز در کیش تولید شده و گزینه مناسبی برای سوغات به شمار می‌رود.

ماهی و میگو، سوغات دریایی کیش

یکی از سوغاتی‌های لذیذ و خوشمزه جزیره کیش، ماهی و میگوهای آن است. ماهی‌های مشهور و باکیفیت این منطقه شامل ماهی تن، سنگسر، ساردین، سرخور، هامور، مقوا و… می‌شوند. همچنین میگوهای کیش نیز معروف هستند که در ۱۰ نوع مختلف، به فروش می‌رسند. شاه میگو یا لابستر از میگوهای پرطرفدار این منطقه به شمار می‌روند.

حنا، سوغات زینتی کیش

بسیاری از افرادی که به کیش سفر می‌کنند، از حناهای آن به عنوان سوغاتی خریداری می‌نمایند. استفاده از حنا در این منطقه بین خانم‌ها بسیار مرسوم است و شما میتوانید انواع حنای آماده و نیمه آماده را برای خود و دوستانتان تهیه کنید.

شکلات، سوغات خوشمزه کیش

از دیگر سوغات‌های محبوب کیش، شکلات است. فروشگاه‌ها و مراکز فروش بسیاری در این منطقه، به فروش انواع شکلات در برندهای مختلف می‌پردازند که شما با خرید هر یک، سوغاتی متفاوتی را به دوستان و عزیزانتان می‌دهید. قیمت مناسب شکلات در کیش، موجب شده است تا به یکی از سوغاتی‌های پرطرفدار تبدیل شود و اغلب مسافران و گردشگران به خرید آن اقدام کنند.

قهوه، سوغات جذاب کیش

یکی از سوغاتی‌های جذاب جزیره کیش، قهوه است‌. این منطقه، جزو مناطق آزاد محسوب می‌شود و شما میتوانید انواع قهوه‌های وارداتی درجه یک را با قیمت مناسب تهیه کنید. فروشگاه‌ها و مراکز فروش متعددی در جزیره کیش، قهوه‌های باکیفیتی به گردشگران و مسافران عرضه می‌کنند که قهوه‌های ترک، اسپرسو و سبز از جمله مهمترین آنها هستند. همچنین شما میتوانید علاوه بر خرید قهوه، محصولاتی مانند کاپوچینو، نسکافه، کافی‌میکس و… را نیز به عنوان سوغات جزیره کیش خریداری کنید.

ادویه، سوغات معروف کیش

یکی از سوغاتی‌های معروف کیش، ادویه است. یعنی محال است که شما به جنوب کشور سفر کنید و از خرید ادویه‌های جذاب این منطقه، غافل شوید. در جزیره کیش، ادویه‌های مختلفی به فروش می‌رسند که ترکیبی از چند ادویه مختلف با یکدیگر هستند. برخی از این ادویه‌ها ترکیبی از دارچین، فلفل سیاه، زیره، تخم گشنیز، گل محمدی، مرزه، آویشن، هل سبز، زعفران، میخک و… هستند که تاثیر فوق‌العاده‌ای در طعم‌دهی به غذا دارند.

عسل، سوغات خاص جزیره کیش

از سوغاتی‌های خاص جزیره کیش، میتوان به عسل آن اشاره کرد که طعم لذیذ و بی‌نظیری دارد. این عسل، تفاوت‌های بسیاری با عسل کوهستان از لحاظ کیفیت، طعم و خواص دارد و در نوع خود، فوق‌العاده می‌باشد.

صنایع دستی، ماندگارترین سوغات کیش

در کیش، صنایع دستی ارزشمند و زیبایی به عنوان سوغات عرضه می‌شود و یادگاری خوبی برای افرادی است که به اشیاء زینتی و کارهای دست، علاقه دارند. گلیم‌های سوزنی جذاب، کوزه‌های سفالی و گلی، سبدهای حصیری، پارچه‌های گلابتون‌دوزی شده و… از جمله صنایع دستی کیش می‌باشند.

نتیجه‌گیری

همانطور که بیان کردیم، جزیره کیش تنها در مراکز خرید مختلف، دریا، ساحل و تفریحات مختلف خلاصه نمی‌شود. بلکه سوغاتی‌های این منطقه نیز بسیار جذاب بوده و مورد پسند اغلب گردشگران و مسافران می‌باشد. شما میتوانید هنگام سفر به کیش، محصولات مختلفی مانند خرما، عسل، ماهی، حنا، قهوه، شکلات، ادویه و… را خریداری نموده و به عنوان سوغات به دوستان و آشنایان خود بدهید.

  • اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی :